4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 27734
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1744

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هيدروژن

دانلود تحقیق درمورد هيدروژن

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد هيدروژن

با دانلود تحقیق در مورد هيدروژن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هيدروژن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هيدروژن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هيدروژن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 خواص هيدروژن

هيدروژن سبكترين عنصر است و مولكول آن گازي بي رنگ، بي بود و بي طعم است. خواص هيدروژن در جدول 1-1 خلاصه شده است. دماي جوش و دماي ذوب بسيار كم هيدروژن نشانه‌اي از ضعيف بودن نيروهاي جاذبه بين مولكولي در حالتهاي مايع و جامد آن است. چگالي هيدروژن در حدود  چگالي هواست و انحلالپذيري آن در آب بسيار كم است.

هيدروژن گازي آتشگير است و با آن بايد با احتياط كاركرد. هيدروژن در دماي زياد يا بر اثر جرقه الكتريكي با اكسيژن تركيب شده، آب مي دهد. هوايي كه حداقل 1/4 درصد تا حداكثر 2/74 درصد حجمي هيدروژن داشته باشد، بالقوه منفجر شونده است.

جدول 1-1 خواص هيدروژن

خواص مولكولي

خواص اتمي

دماي ذوب ( Cْ)

2/259-

انرژي يونش (KJ/mol)

5/1312

دماي جوش ( Cْ)

8/252-

الكترونخواهي(KJ/mol)

7/72

چگالي

5-10*99/8

الكترونگاتيوي (مقياس پاولينگ)

1/2

طول پيوند (Aْ)

742/0

شعاع اتمي (Aْ)

37/0

انرژي تفكيك پيوند (KJ/mol)

436

شعاع يوني H (Aْ)

1/2

انرژي تفكيك پيوند هيدروژن – هيدروژن نسبتاً زياد است و از اين رو، مولكول هيدروژن بسيار پايدار است.      

چون مقدار زيادي انرژي براي گسستن پيوند H-H لازم است. فعاليت شيميايي اين مولكول زياد نيست و بسياري از واكنشهاي آن كند است. از اين رو، انجام يك واكنش رضايتبخش با مولكول 2H به دماي زياد يا كاتاليزگر نياز دارد. اين كاتاليزگرها در بساري از موارد مولكول را شكسته، به اتم تبديل يم كنند. اتمهاي هيدروژن از نظر شيميايي بسيار فعالند.

يون +H صرفاً يك پروتون است و هيچ يون مثبت ديگري كه داراي بار 1+ باشد به كوچكي بون هيدروژن و چگالي بار هيچ يوني به بزرگي چگالي بار يون +H نيست، زيرا در يون هيدروژن، بار مثبت پروتون كاملاً بدون حفاظ است. اگرچه +H در منطقه بالاي جو وجود دارد، ولي معمولاً با يك يا تعداد بيشتري مولكول آب همراه است. يون +H را در محلول آبي به صورت يون هيدرونيوم، +O3H، نشان مي دهند.


4,000 تومان