8,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26809
  • فرمت فایل دانلودی : .pdf
  • تعداد مشاهده : 4323
  • تعداد فروش: 106

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود جزوه مدیریت عمومی علی علاقه بند

دانلود جزوه مدیریت عمومی علی علاقه بند

0 4.3k
دانلود جزوه مدیریت عمومی علی علاقه بند
📚 جزوه یا خلاصه: مدیریت عمومی
🖊 مولف: علی علاقه بند

نام فایل:جزوه مدیریت عمومی علی علاقه بند

فرمت فایل:pdf باکیفیت بالا

تعداد صفحات فایل:38 صفحه

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای فایل جزوه مدیریت اثر علی علاقه بند کاملترین جزوه حال حاضر در فرمت فایل pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

قسمتی از فایل:

 تعريف مديريت مديريت، فرآيند به کار گيری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ريزی، سازماندهی، بѧسيج منѧابع و امکانات، هدايت و کنترل است که برای دستيابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظѧام ارزشѧی مѧورد قبѧول، صورت می گيرد. تعريف مذکور، پنج قضيه اساسی را که زير بنای مفاهيم کلѧی نظѧری و عملѧی مѧديريت اسѧت را در مѧی گيѧرد که شامل: 1 -مديريت يک فرآيند است. 2 -مفهوم نهفته ی مديريت، هدايت تشکيلات انسانی است. 3 -مديريت مؤثر، تصميم های مناسبی می گيرد و به نتايج مطلوبی دست می يابد. 4 -مديريت کارا، به تخصيص و مصرف مدبرانه منابع می گويند. 5 -مديريت بر فعاليت های هدف دار تمرکز دارد. شايد سؤال بسيار مهمی که بѧه ذهѧن مѧا خطѧور مѧی کنѧد ايѧن باشѧد کѧه: دانѧش مѧديريت تѧا چѧه حѧد علمѧی اسѧت؟ مديريت علم است يا هنر؟ در پاسخ بѧه ايѧن سѧؤال مѧی تѧوان گفѧت در واقѧع بخѧشی از دانѧش مѧديريت را مѧی تѧوان از طريѧق آمѧوزش فѧرا گرفت بخش ديگر را ضمن کار بايد آموخت و بخѧشی را کѧه بѧا آمѧوزش فѧرا گرفتѧه مѧی شѧود، علѧم مѧديريت و بخشی را که موجب به کار بستن اندوخته ها در شرايط گوناگون می شود، هنر مديريت می نامنѧد. بѧه عبѧارت ديگر علم دانستن است و هنر توانستن. فراگيری مديريت دو روش برای يادگيری دانش مديريت وجود دارد: اول، ازطريق آموزش و دوم، ضمن انجام کѧار. البتѧه مѧی- توان ترکيبی از دو روش فوق را نيز بѧه کѧار بѧرد. يѧادگيری ضѧمن کѧار بѧه کنѧدی صѧورت مѧی پѧذيرد و کѧافی نيست، زيرا تأکيد عمده در واحѧدها بѧر انجѧام کѧار اسѧت نѧه القѧای چگѧونگی انجѧام و آمѧوزش آن. مطالعѧه کتѧب مختلف در زمينه ی مديريت نيز به تنهايی کافی نيست، زيرا تنها دانش نظری « جنبه تئوريک مديريت » فرد را افѧزايش مѧی دهѧد؛ در حѧالی کѧه روانѧشناسان، يѧادگيری را تغييѧر در رفتѧار معنѧی مѧی کننѧد يعنѧی بѧه دسѧت آوردن توان انجام کاری غير از آنچه قبلاَ فرد می توانست انجام دهد. بنابراين آنچه از مطالعه کتѧب و مѧشاهده ی رفتѧار ديگѧران بѧه دسѧت مѧی آيѧد شѧايد از تغييѧر در سѧطح دانѧش يѧا نگѧرش فراتѧر نѧرود؛ ولѧی اگѧر بخѧواهيم چيزی ياد بگيريم بايد تمرين کنيم تا آنچه که فراگرفته ايم به شکل يک رفتار در ما جلوه گر شود. اهميت مديريت اهميت مديريت را می توان اين چنين بيان کرد که رمز موفقيت و شکست سازمان ها در مѧديريت آن خلاصѧه می شود. بѧه اعتقѧاد پيتѧر دراکѧر، عѧضو حيѧاتبخش هѧر سѧازمان، مѧديريت آن اسѧت. هارولѧد کنتѧز، مѧديريت را مهمتѧرين زمينه ی فعاليت انسانی می داند و معتقد است که وظيفه اصلی مديران در تمام سطوح و در همه ی واحѧدهای مختلف بازرگاتی، صنعتی و اداری اين است که محيطی را طراحی و نگه داری کنند تѧا در آن اعѧضا بتواننѧد به صورت گروهی با يکديگر کار کنند و به اهداف تعيين شده دست يابند. سير تحول مديريت با نظری بر سير تحمل مديريت پی می بريم که بخش عمده دانش کنѧونی مѧديريت از تجربيѧات مѧديران و آثѧار دانشمندانی نشأت گرفته است که به مطالعه مديريت پرداخته اند و بررسی های تاريخی نѧشان مѧی دهѧد کѧه در مѧورد چگѧونگی اداره ی واحѧد هѧای تجѧاری/اداری، پيѧشينيان از جملѧه مѧصريان، چينيѧان، ايرانѧان، روميѧان، آلمانی ها و سايرين دارای بينش هايی بوده اند که به صورت يک سری نظريه ها بيان شده اند کѧه بѧه توضѧيح هر يک خواهيم پرداخت. ١ -نظريه های مکتب کلاسيک ۴ گروهѧی از محققѧان و نويѧسندگان اوليѧه رشѧته ی مѧديريت و سѧازمان اصѧولی جهѧان شѧمول را بѧرای مѧديريت کѧارا و اثѧربخش تجѧويز و توصѧيه کردنѧد کѧه تيلѧور، فѧايول، مѧاکس وبѧر، گيوليѧک و اوريѧک از بنيانگѧذاران تئوری کلاسيک بودند که در اين راستا سه نظريه بيان کرده اند: الف) نظريه مديريت علمی اين نظريه از اواخر قرن سيزدهم هجری شمسی مقارن با اواخر قرن نوزدهم ميلادی توسط تيلور بنيان نهѧاده شده که با مطالعه قوانين حѧاکم بѧر کѧار يعنѧی سѧرعت انجѧام کѧار، زمѧان انجѧام کѧار و مطالعѧه زمѧان سѧنجی و مطالعه کار در کارگاه به اصولی دست يافت که به نام اصول علمی نام گذاری شده اند و هѧدف از ايѧن اصѧول افزايش بازده کاری بوده است که اين اصول شامل : - جايگزينی اصول علمی به جای محاسبات سرانگشتی - کسب هماهنگی در فعاليت گروهی به جای پراکندگی در عمل - جلب همکاری افراد به جای آشفتگی حاصل از فرد گرايی - کار و تلاش برای به حداکثر رساندن بازده - تلاش به منظور ارتقای سطح رشد تمام کارکنان برای ترقی روز افزون خود و سازمانشان


8,000 تومان