4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26321
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2221

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ديدگاههاي اهل تسنن در مورد وقايع بعد از وفات پيامبر اكرم(ص)

دانلود تحقیق درمورد ديدگاههاي اهل تسنن در مورد وقايع بعد از وفات پيامبر اكرم(ص)

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد ديدگاههاي اهل تسنن در مورد وقايع بعد از وفات پيامبر اكرم(ص)

با دانلود تحقیق در مورد ديدگاههاي اهل تسنن در مورد وقايع بعد از وفات پيامبر اكرم(ص) در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ديدگاههاي اهل تسنن در مورد وقايع بعد از وفات پيامبر اكرم(ص) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ديدگاههاي اهل تسنن در مورد وقايع بعد از وفات پيامبر اكرم(ص) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ديدگاههاي اهل تسنن در مورد وقايع بعد از وفات پيامبر اكرم(ص)

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:50 صفحه

قسمتی از فایل:

 جامعه مسلمانان پس از پيامبر:

مسلمين بعد از رحلت رسول الله صلي الله عليه با بحران بزرگي مواجه گشتند، بحراني كه راه گريزي از آن وجود نداشت و بايد روزي با آن روبرو مي شدند، زيرا ((شيوه و سنت الهي نسبت به امتهاي گذشته نيز چنين بوده و سنت الهي تغيير ناپذير است)) (احزاب:62 )

يگانه راه حل اين مشكل و چيره گشتن بر اين بحران بزرگ كه امت اسلامي با آن دست به گريبان بود، جز انتخاب خليفه و جانشيني كه داراي ويژگيهايي باشد كه به توفيق خدا بتواند دين را از تحريف و دستبرد، و امت اسلامي را از انحراف باز دارد؛ چيز ديگري نبود. حضرت علي  مي فرمايد: (( در حكم خداوند و دين اسلام بر عموم مسلمين واجب است بعد از اينكه امام و پيشواي آنان مرد يا كشته شد... هيچ عملي انجام ندهند و به هيچ كاري دست نزنند و قدمي به جلو بر ندارند پيش از آنكه براي خودشان پيشوايي عفيف، دانشمند، خدا ترس و آشنا به قضا و سنت انتخاب نمايند تا در بين ايشان به حكومت بپردازند))( 1 )

 ابوبكر صديق رضي الله عنه واجد شرايط خلافت:

حضرت ابوبكر رضي الله عنه جامع صفات و شرايط خلافت بود، و در طول زندگي خود قبل از خلافت، در زمان حيات رسول خدا و بعد از خلافت تا پايان عمر، اين صفات را همراه داشت.( 2 ) و براي همگان به طور قطع و يقين به اثبات رسيده است و جاي هيچ گونه شك و انكار باقي نمانده است.

اينك به تشريح برخي از اين صفات در وجود حضرت ابوبكر رضي الله عنه مي پردازيم:

1- اعتماد كامل رسول خدا رضي الله عنه بر ابوبكر رضي الله عنه هنگامي آشكار گرديد كه در سفر تاريخي حساس و پر مشقت هجرت از مكه به سوي مدينه، به شرف مصاحبت و همراهي رسول خدا و افتخار عنوان يار غار نايل آمد، سفري كه دشمن در كمين، و ترس و وحشت مكه را فرا گرفته بود و از همه سو دشمنان قسم خورده آماده ي دستگيري و قتل ايشان بودند، مسلم است كه هيچ انسان عاقلي در چنين مراحل، فردي را كه مورد اعتمادش نباشد و به صداقت و خلوص و جانبازي و فداكاري او اطمينان نداشته باشد، هرگز به همراهي و راز داري خويش انتخاب نمي كند.

آري اگر رسول خدا رضي الله عنه از همراهي ابوبكر راضي نبود، مي توانست مشتي خاك به رويش بپاشد تا او را نبيند همانگونه كه هنگام خارج شدن از منزل، مشتي خاك به صورت محاصره كنندگان خانه خويش پاشيد و خداوند بر چشمانشان پرده افكند كه او را نديدند، در برخي از كتابهاي شيعه تصريح شده است كه همراهي ابوبكر رضي الله عنه با پيامبر به فرمان خدا بوده است به عنوان نمونه نويسنده ((مجالس المومنين)) مي نويسند: ((بردن ابوبكر بي فرمان خدا نبوده است.))( 3 ) خداوند اين سفر تاريخي را به وسيله ي ثبت كردن در قرآن مجيد، براي هميشه ماندگار كرده است. آنجا كه مي فرمايد: ((اذا اخرجه الذين كفروا ثاني اثنين اذها في الغار اذ يقول لصاحبه لا تحزن ان الله معنا)) (توبه: 40)؛ هنگامي كه كفار او ( پيامبر رضي الله عنه را از مكه اخراج كردند. در حالي كه او يك نفر بود از دو نفري كه در غار بودند. آنگاه كه به رفيقش (ابوبكر) گفت: ((غم مخور، همانا خدا با ماست)). همانا اين فضيلت و منقبت ويژه ي شخص ابوبكر است و كسي با او شريك نيست. 


4,000 تومان