4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26228
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1840
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هنر نگارگری

دانلود تحقیق درمورد هنر نگارگری

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد هنر نگارگری

با دانلود تحقیق در مورد هنر نگارگری در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هنر نگارگری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هنر نگارگری ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هنر نگارگری

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 فصل ششم - نگارگري

1- نگارگري را تعريف کنيد؟

نگار در معاني متعددي چون نقش و نقاشي؛ نقشي که از حنا بر دست و پاي محبوب کنند، تحرير، بت، صنم و معشوق به کار رفته است. در حقيقت «نگارگري» مفهوم عام دارد و روشها و سبکهاي گوناگون نقاشي ايراني را شامل مي شود، چه آنها که در کتاب و نسخه هاي خطي صورت گرفته شامل تذهيب کاري، تشعير، حاشيه سازي، جدول کشي، گل و مرغ و غيره است، چه آنها که بر ديوار بناها يا بومهاي ديگر انجام گرفته است. نگارگري ايران تجسم و ابداع هر چه بيشتر زيباييهاست که در خيال روشن هنرمند نقش مي بندد.

 

 

2- تفاوت نگارگري ايران با مينياتور غربي چيست؟

در اروپا، لفظ «مينياتور» به نقاشيهاي ظريف داخل کتابهاي مذهبي دوره هاي «بيزانس» و «گوتيک» گفته مي شود. اين واژه نخست به وسيله جهانگردان اروپايي و سپس توسط خاورشناسان سده نوزدهم در مورد نقاشي ايران استفاده شد. ولي هنرمندان ايراني بيشتر عنوان «نگارگري» را براي نقاشي سنتي ايران جايز مي دانند.

 

 

3- مکتب بغداد به چه دوره اي از تاريخ مربوط است؟ ويژگيهاي بارز آن کدام است؟

با ترجمه کتابها از زبانهاي پهلوي، سانسکريت و يوناني به عربي در دوره عباسي و نسخه برداري از اين کتابها، زيباسازي و نقش تصوير در آنها نيز رايج شد. مشهورترين نسخه خطي در ميان اين کتابهاي علمي، نسخه اي از کتاب «ديستوريدوس» به تاريخ 619 ها. ق است که هم اکنون اوراق شده است. از ويژگيهاي نگاره هاي اين دوره، شباهت چهره ها به نژاد سامي (عربي) است.


4,000 تومان