دانلود تحقیق درمورد ترمزهاي ديسكي

دانلود تحقیق درمورد ترمزهاي ديسكي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ترمزهاي ديسكي

با دانلود تحقیق در مورد ترمزهاي ديسكي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ترمزهاي ديسكي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ترمزهاي ديسكي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ترمزهاي ديسكي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:121 صفحه

قسمتی از فایل:

 نمونه اصلي ترمزهاي ديسكي كه در خودروها به كار مي‌رود، «نوع نقطه‌اي» ناميده مي‌شود؛ زيرا در اين نوع ترمز، لقمه ترمزها فقط در قسمت كوچكي از سطح كار، اصطكاك به وجود مي‌آورند (حدود 30 تا 50 درجه از محيط ديسك). اين ترمز تشكيل يافته از يك كاليپر كه در انتهاي محور چرخ  محكم شده است. در داخل كاليپر ، لقمه ترمزها جاي گرفته‌اند كه چون پدال اعمال شود لقمه ترمز  را در اثر فشار ئيدروليك به طرفين ديسك كه به توپي چرخ محكم شده است، مي‌فشارد. هنگامي كه بار از روي ترمز برداشته مي شود لقمه ترمزها در اثر واشر ارتجاعي به عقب برگشت داده مي شود.

در ترمزهاي ديسكي، دو نوع آرايش معمول است:

1-       آرايش اول، شامل ديسك ثابت و يك كاليپر ثابت، كه حركت پيستون آن بار مساوي به لقمه ترمزها اعمال مي كند.

2-       آرايش دوم، شامل يك ديسك ثابت و كاليپر است، كه در اثر فشار ئيدروليك، انبساط حاصل كرده، باري متساوي به لقمه ترمزها اعمال مي كند.

محل نصب كاليپر، بستگي به وسعت مكان موجودي دارد كه بعد از نصب اتصالات فمان باقي خواهد ماند. در صورتي كه كاليپر عقب تر از محور چرخ، و در امتداد مركز آن و بطور افقي نصب شود، هنگام اعمال ترمز، بار ياتاقان چرخها كاهش مي يابد. و اگر در جلو و در امتداد مركز محور افقي نصب شود، اگر چه بار ياتاقانهاي چرخ  را افزايش مي دهد ولي در مقابل نفوذ گرد و غبار آب موجود در جاده به داخل ترمز، حفاظت بيشتري ايجاد مي كندد. هردو نوع آرايش در عمل نتيجه رضايتبخشي داده است.

ترمزهاي ديسكي  «خود انرژي زدايي » ندارند و اثر آنها متناسب با فشار پدال است. با اين توصيف، اثر ترمز قابل افزايش خواهد بود. معذالك در ماشينهاي سنگين وزن، لازم است كه از سروو نيز استفاده شود تا بدون آن كه باشد فشار زيادي به پدال اعمال شود. نيروي لازم را تأمين كند.


4,000 تومان