دانلود مقاله بررسي تفاوت هاي جنسي در اضطراب اجتماعي نوجوانان

دانلود مقاله بررسي تفاوت هاي جنسي در اضطراب اجتماعي نوجوانان

0 2.1k
دانلود مقاله بررسي تفاوت هاي جنسي در اضطراب اجتماعي نوجوانان

با دانلود مقاله در مورد بررسي تفاوت هاي جنسي در اضطراب اجتماعي نوجوانان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسي تفاوت هاي جنسي در اضطراب اجتماعي نوجوانان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسي تفاوت هاي جنسي در اضطراب اجتماعي نوجوانان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد بررسي تفاوت هاي جنسي در اضطراب اجتماعي نوجوانان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:125 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

اضطراب اجتماعي اضطرابي است كه خصوصاً هنگام برخوردهاي اجتماعي متقابل افراد با يكديگر بوجود مي‌آيد افرادي كه از اضطراب اجتماعي رنج مي‌برند با افزايش مسائل رواني، ناتواني در تمركز حواس و حالتهاي عصبي روبرو هستند . اشخاص دچار اضطراب اجتماعي به منبع ناراحتي خود كه برخوردهاي اجتماعي است كه اكنون يا بزودي با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند.

اگر چه هر كسي گاهي حداقل كمي از مصاحبه‌اي كه قرار است در آن شركت كند دچار حالت عصبي مي‌شود. در واقع يعني هر يك از ما در اضطراب اجتماعي قرار مي‌گيريم ، اضطراب اجتماعي مانند خيلي از مسائلي است كه روانشناسان و محققين ارتباطات در آن به تحقيق مشغول هستند.

اسامي كه به اين نظريه‌ها داده مي‌شود عبارتند از :

خجالتي بودن، اضطراب زماني ، اضطراب ارتباطي، كم‌گويي، وحشت در اثر ظهور در مقابل ديگران.

اگر چه برخي از روانشناسان بين اضطراب اجتماعي و نظريه‌هاي فوق تفاوتي قايل هستند. اما بيشتر محققين امروزه اصطلاح اضطراب اجتماعي را با خجالت‌زدگي هم معني بكار مي‌برند. نظريه‌هاي اضطراب زماني، وحشت در اثر ظهور در مقابل ديگران اغلب به عنوان نمونه هاي خاص براي نظريه اضطراب اجتماعي عنوان مي‌شود. علاوه بر اين بررسيهاي آماري نشان مي‌دهد بين اضطراب اجتماعي و خجالت‌زدگي و ديگر نظريه‌ها ارتباط همبستگي وجود دارد. 

4,000 تومان