دانلود مقاله بررسي تاثير آشنايي قبل از ازدواج و دوران نامزدي در رضايت مندي زناشويي زوجين

دانلود مقاله بررسي تاثير آشنايي قبل از ازدواج و دوران نامزدي در رضايت مندي زناشويي زوجين

0 1.6k
دانلود مقاله بررسي تاثير آشنايي قبل از ازدواج و دوران نامزدي در رضايت مندي زناشويي زوجين

با دانلود مقاله در مورد بررسي تاثير آشنايي قبل از ازدواج و دوران نامزدي در رضايت مندي زناشويي زوجين در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسي تاثير آشنايي قبل از ازدواج و دوران نامزدي در رضايت مندي زناشويي زوجين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسي تاثير آشنايي قبل از ازدواج و دوران نامزدي در رضايت مندي زناشويي زوجين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد بررسي تاثير آشنايي قبل از ازدواج و دوران نامزدي در رضايت مندي زناشويي زوجين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:72 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

خانواده در عین حال که کوچکترین واحد اجتمائی است اما چون از تحریک همین نهادمهم اجتمائی جامعه بزرگ شهری و کشور وجهانی تشکیل میگردد. حائز اهمیت است و لذا جامعه شناسان خانواده را یک پدیده تاریخی می دانند که از اجتماع کلی بشری جدا نیست و در حقیقت خانواده واحدی است اجتماعی که در عین حال خصایص یک نهاد و گروه را واجد است. و بر این اساس در حین مطالعه کلی خانواده به چشم یک نهادبه آن نگریست و انسانها به طور طبیعی به تشکیل خانئاده نیازمندندو خانواده اولین جامعه ایست که افراد در آن وارد میشوند و مراحل رشد شخصیت پذیری را پشت سر میگذارند . (قصابیان-   1378  )

نهاد ازدواج مهم که همگام با نهاد خانواده در طی تاریخ وجود داشته یکی دیگر ازموضوعات مربوط به خانواده است که معمولا مورد توجه پژوهشگران بوده است. ازدواج نوعی ترکیب بین دو انسان و دو خانواده است . زندگی مشترک یک پدیده مرکب است که جزء اصلی و اساسی آن زن ومرد می باشند . هر قدر بین این دو عنصر هماهنگی همفکری تناسب و سنخیت روحی و اخلاقی و جسمی باشد این ترکیب استوارتر-مستحکمتر پرثمرتر شیرین تر لذت بخش ترو جاودانه تر خواهد بود و هر چه تناسب و هماهنگی کمتر باشد زندگی سست تر تلخ تر و ناپایدار تر و کم ثمر تر خواهد بود .

علت عمده بیشتر ناهنجاریها عدم تناسب بین زن و شوهر است . دو انسانی که در کنار هم قرار میگیرند و میخواهند یک عمر با هم زندگی بکنند و در همه امور شریک باشند و تصمیم های مشترک بگیرن و فرزندانش را بوجود آورند و تربیت کنند و به سعادت برسند حتما باید هماهنگ و همسنخ باشند . همتایی و هماهنگی و تناسب صد در صد امکان ندارد زیرا هر انسانی دارای مغز روح اخلاق تربیت محیط و خانواده مخصوص به خود است و با دیگری فرق و فاصله دارد اما باید کوشش شود تا هر چه ممکن است این کمتر شود و دو همسر به هم نزدیکتر میشوند.

ارزشهای ناشی از ازدواج بسیارند و از آن جمله است ارزش یافتن زن و مرد زندگی و زندگی عبادات و سعادت مندیهایی در سایه آن پدید می آیند که برخی از آنها عبارتند از:

سعادت فرد و جامعه حفظ دین و عفت افزایش نسل و در چنان صورتی حتی زمینه سازی آن عبارت به حساب می آید .


4,000 تومان