4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25591
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2788

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله آشنايي با انرژي هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه از آن در صنعت و اقتصاد

دانلود مقاله آشنايي با انرژي هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه از آن در صنعت و اقتصاد

0 2.8k
دانلود مقاله آشنايي با انرژي هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه از آن در صنعت و اقتصاد

با دانلود مقاله در مورد آشنايي با انرژي هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه از آن در صنعت و اقتصاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله آشنايي با انرژي هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه از آن در صنعت و اقتصاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله آشنايي با انرژي هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه از آن در صنعت و اقتصاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد آشنايي با انرژي هسته اي و استفاده هاي صلح جويانه از آن در صنعت و اقتصاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

 - مقدمه

انرژي هسته اي از عمده ترين مباحث علوم و تکنولوژي هسته اي است و هم اکنون نقش عمده اي را در تأمين انرژي کشورهاي مختلف خصوصا کشورهاي پيشرفته دارد. اهميت انرژي و منابع مختلف تهيه آن، در حال حاضر جزء رويکردهاي اصلي دولت­ها قرار دارد. به عبارت بهتر، بررسي، اصلاح و استفاده بهينه از منابع موجود انرژي، از مسائل مهم هر کشور در جهت توسعه اقتصادي و اجتماعي است. امروزه بحران­هاي سياسي و اقتصادي و مسائلي نظير محدوديت ذخاير فسيلي، نگراني­هاي زيست محيطي، ازدياد جمعيت، همگي مباحث جهان شمولي هستند که با گستردگي تمام فکر انديشمندان را در يافتن راه کارهاي مناسب براي حل معظلات انرژي در جهان به خود مشغول داشته اند.

در حال حاضر اغلب کشورهاي جهان به نقش و اهميت منابع مختلف انرژي در تأمين نيازهاي حال و آينده پي برده و سرمايه گذاري ها و تحقيقات وسيعي را در جهت سياست گذاري، استراتژي و برنامه هاي زيربنايي و اصولي انجام مي دهند. در ميان حامل­هاي مختلف انرژي، انرژي هسته اي جايگاه ويژه اي دارد. هم اکنون بيش از 430 نيروگاه هسته اي در جهان فعال مي باشند و انرژي برخي کشورها مانند فرانسه عمدتا از برق هسته­اي تأمين مي شود.

جمهوري اسلامي ايران بيش از سه دهه است که تحقيقات متنوعي را در زمينه هاي مختلف علوم و تکنولوژي هسته اي انجام داده و براساس استراتژي خود، مصمم به ايجاد نيروگاه­هاي هسته اي به ظرفيت کل 6000 مگاوات تا سال 1400 هجري شمسي مي باشد. در اين زمينه، جمهوري اسلامي ايران در نشست گذشته آژانس بين المللي انرژي اتمي، تمايل خود را نسبت به همکاري تمامي کشورهاي جهان جهت ايجاد اين نيروگاه­ها و تهيه سوخت مربوطه رسما" اعلام نموده است.


4,000 تومان