دانلود پاورپوینت ساختمان های نوین

دانلود پاورپوینت ساختمان های نوین

0 1.6k
دانلود پاورپوینت ساختمان های نوین
دانلود پاورپوینت ساختمان های نوین ، 50 اسلاید آموزشی ویژه شما معلم آموزان گرامی به صورت پاورپوینت قابل ویرایش با تخفیف ویژه از وبسایت قابل دانلود می باشد.

نام فایل : ساختمان های نوین
فرمت فایل : پاورپوینت
تعداد اسلاید ها : 50 صفحه
قسمتی از فایل دریافت :

به طورکلي ساختمانهاي پيش ساخته، يکي از آخر ين محصولات ومتدهاي ايجاد و گسترش واحدهاي مسکوني است که مي تواند جوابگوي احتياجات مديريت براي ايجاد توازن درازدياد جمعيت، همراه باامکانات رفاهي باشد.
    اين صنعت در دهه هاي اخير چنان پيشرفت داشته كه نه تنها بر كيفيت بالا ، تقليل هزينه، سرعت احداث و راحتي آسايش مورد نياز را در حد استاندارد تامين نموده بلكه توانسته است ساير صنايع خانه سازي را با متدها و مواد اوليه گوناگون تحت تاثير قرار دهد. مثلا در كشورهايي همچون كانادا و روسيه كه از نظر مصالح چوبي غني بوده ساختمانهاي پیش ساخته چوبي و در   كشور هايي همچون آمريكا ساختمانهاي پيش ساخته فلزي و در ايران ساختمانهاي پيش ساخته بتني اقتصادي به نظر مي رسند البته بديهي است كه عواملي از جمله مواد و مصالح در محل حمل و نقل امكانات و دستگاههاي توليد توأماً از جمله مواردي مي باشندكه در اقتصادي بودن نوع ساختمان پيش ساخته دخيل است .

انواع ساختمانهای پیش ساخته عبارتند از :
1- ساختمان های پیش ساخته چوبی
2- ساختمان های پیش ساخته بتونی
3- ساختمان های پیش ساخته فلزی 
4- ساختمان های پیش ساخته 3D پانل
5- سازه های فضاکار 

ساختمان های پیش ساخته چوبی
چوب به دليل داشتن خواص منحصر به فرد خود به عنوان يكي از محصولات بسيار مهم در صنعت ساختمان بكار ميرود . اين ماده به دليل دارا بودن نسبت مقاومت به وزن بالا و همچنين جرم كم نسبت به فولاد و بتن نيروي كمتري از زلزله به خود مي گيرد در نتيجه نيروي ناشي از زلزله براي طراحي و محاسبه در ساختمانهاي چوبي كمتر بوده و باعث كم شدن ابعاد عناصر سازه اي خواهد بود . از اشكالات بسيار مهم در سازه هاي چوبي كه اكثرا باعث تخريب آن سازه ها مي شود عدم طراحي مناسب ودقيق اتصالات براي انتقال بار به ستونها و پي مي باشد لذا داشتن سازه اي چوبي با امنيت كافي نيازمند طراحي و نصب اتصالات مناسب مي باشد .

مزایای خانه های پیش ساخته چوبی
1- بالا بودن نسبت مقاومت به وزن 
2- کاهش وزن ساختمان و به تبعه آن کاهش نیروی زلزله
3- نصب ساده
4- قابلیت استهلاک انرژی
5- عایق صوتی و حرارتی
6- حمل و نقل آسان 



8,000 تومان