دانلود مقاله نمايه ‎سازي همارا

دانلود مقاله نمايه ‎سازي همارا

0 1.9k
دانلود مقاله نمايه ‎سازي همارا

با دانلود مقاله در مورد نمايه ‎سازي همارا در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نمايه ‎سازي همارا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نمايه ‎سازي همارا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نمايه ‎سازي همارا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 در دوران پس از جنگ جهاني دوم حجم انتشارات, خصوصاً انتشارات علمي تخصصي به طور فوقالعادهاي افزايش يافته است. در هر موضع صدها كتاب, مجله و گزارش انتشار مييابد و پديدهاي را به وجود ميورد كه گاه “انفجار انتشارات“ و گاه “انفجار اطلاعات“ ناميده ميشود. ديگر تنها “نوشته“ براي ثبت اطلاعات و انتقال آن كافي نيست بلكه انواع وسايل چون فيلم و ميكروفيلم, صفحه و نوار جز اينها براي ثبت وانتقال اطلاعات به كار گرفته ميشود. يكي از نتايج اين ا مر آن است كه روشهاي قراردادي طبقهبندي به طور عمده به كار تنظيم كتاب در قفسه كمك ميكند و سرعنوانهاي موضوعي نيز به طور كلي براي كتاب مناسب است. اين روشها در مورد فهرست كردن موضوعات بسيار ريز و جزيي با محدوديتهايي روبرو است كه مانع نمايهسازي دقيق مداركي كه غير از كتاب هستند ميشود.

از مشكلات ديگر به كار بردن روشهاي قراردادي طبقهبندي و سرعنوانهاي موضوعي  رشد سريع حجم فهرست است كه در نتيجه آن يك سلسله مسائل چه از نظر نگهداري فهرست و چه از نظر جستجو در آن, به وجود ميآيد. رج كردن برگههاي تازه در فهرست و مراجعه به آن, الفبايي كردن, تقسيمات فرعي, سرعنوانهاي چند پاره و نيز لزوم داشتن برگههاي راهنما, همه مسائلي است كه استفاده از فهرست قراردادي و جستجو در آن را مشكل ميسازد.

بدين ترتيب نياز به يك نوع نمايهسازي كه بتواند پژوهندگان را به عمق محتواي مدارك رهنمون باشد در سالهاي بعد از جنگ سبب پيدايش روش جديدي شد كه آن را نمايهسازي همارا (Coordinate Indexing) نام گذاشتهاند. 


4,000 تومان